30/10/12

Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων 2012-2013

Τα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων που θα λειτουργήσουν για το σχολικό έτος 2012-2013, στο σχολείο μας είναι τα εξής:
1. Δύο νέα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης  με θέμα:
    α) "Δάσος μονοπάτια ζωής" με συντονίστρια καθηγήτρια την Ακριώτου Αφροδίτη και συμμετέχοντες την Κα Παναγιωτοπούλου Φωτεινή, την Κα Πιτσινή Αφένδρα και την Κα Τσαμίτα Σταυρούλα


    β)  "Τα χρήσιμα ...άχρηστα" με συντονίστρια καθηγήτρια την Κα Πιτσινή Αφένδρα  και συμμετέχοντες την Κα Ακριώτου Αφροδίτη, την Κα Παναγιωτίδου Βασιλική και την  Κα Παναγιωτοπούλου Φωτεινή.



2. Ένα Αγωγής Υγείας με τίτλο "Η ανάπτυξη δεξιοτήτων με την χρήση Η/Υ" με συντονίστρια καθηγήτρια την Κα Κοττάκη Θεανώ
3. Δύο Πολιτστικά Προγράμματα με θέμα:
    α) "Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας ως φορέας πολιτισμού" στα πλαίσια του οποίου λειτουργεί και ηλεκτρονική βιβλιοθήκη,  με συντονίστρια καθηγήτρια την Κα Μπαράκου Κλεοπάτρα και συμμετέχοντες την Κα Ανυφαντή Ελένη, την Κα Κουμούλη Δάφνη και την Κα Σαριδάκη Στέλλα.
    β) "Μουσικό εργαστήρι " με συντονιστή  καθηγητή τον Κο Rohde Μιχάλη, στα πλαίσια του οποίου γίνονται και μαθήματα κιθάρας.



 Η συμμετοχή των παιδιών μεγάλη.










4/10/12

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

-->4  ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ


Ο εορτασμός της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ξεκίνησε το 1931 στη Φλωρεντία σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών, ως ένας τρόπος ευαισθητοποίησης κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση είδη ζώων.

Από το 1931 μέχρι σήμερα, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει πλέον όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

Ημέρα του παγκόσμιου προβληματισμού για τους συγκατοίκους μας στον πλανήτη Γη καθιερώθηκε η 4η Οκτωβρίου, ημέρα εορτασμού της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, (πέθανε στις 3 Οκτωβρίου 1226), που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος.


 Σύμφωνα με στοιχεία της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF ένα στα τέσσερα θηλαστικά και ένα στα οκτώ πουλιά που απαντώνται στον κόσμο απειλούνται με εξαφάνιση στο κοντινό μέλλον.

Στη χώρα μας, μια από τις πλουσιότερες σε βιοποικιλότητα χώρες της Ευρώπης, βρίσκονται σε κίνδυνο 29 είδη θηλαστικών, ενώ το 15% (171 είδη) των σπονδυλόζωων της Ελλάδας είναι πιθανό να εξαφανιστεί στο βραχυπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο μέλλον.
Πολλά από τα ζώα που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε ως παιδιά διατρέχουν μεγάλο κίνδυνο: το κοινό δελφίνι, το ελάφι, ο πελαργός, το τσακάλι, οι θαλάσσιες χελώνες. Ο κατάλογος είναι μακρύς και δυστυχώς τα τελευταία χρόνια διαρκώς διευρύνεται



.
Οι κυριότερες απειλές για αυτά τα είδη εντοπίζονται στη συρρίκνωση και απώλεια των βιοτόπων τους, την υπεραλίευση και την παρεμπίπτουσα αλιεία, τη ρύπανση αέρα, εδάφους και υδάτων και την κλιματική αλλαγή.
Κίνδυνο για τα ζώα αποτελούν και τα διάφορα πειράματα που γίνονται ανεξέλεγκτα και χωρίς όρια επάνω τους για ερευνητικούς σκοπούς.





H Διεθνής Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978)
Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

Άρθρο 2
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.
Άρθρο 3
1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνεις στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.



Άρθρο 4
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους,
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.
Άρθρο 5
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του. 2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.
Άρθρο 6
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.



Άρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.
Άρθρο 8
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κλπ. Αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.
Άρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.
Άρθρο 10
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων. 2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.
Άρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.



Άρθρο 12
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί «γενοκτονία», έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.
Άρθρο 13
1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.
Άρθρο 14
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ' τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/58#ixzz284puNW9I


11/9/12

Tριτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Πρώτη μέρα στο σχολείο


Tριτη, 11  Σεπτεμβρίου 2012

Αγιασμός στο σχολείο μας!

 

 


Πραγματοποιήθηκε σήμερα Tρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012 το πρωί  στο σχολείο μας, ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς  2012 - 2013. 

 Η αρχή μιας νέας σχολικής χρονιάς!

Εκτός από τους μαθητές και τους καθηγητές του σχολείου μας, παρευρέθηκαν   πολλοί οι γονείς και κηδεμόνες.  


Ο καθιερωμένος Αγιασμός  τελέστηκε από τον πατέρα Κωνσταντίνο, εφημέριο του Ιερού Ναού  Αγίου Τρύφωνα, ο οποίος ευχήθηκε στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και τους μαθητές υγεία και προκοπή.

Στη συνέχεια ο Διευθυντής του σχολείου κ. Γεώργιος Γιαννούκος  αφού καλωσόρισε τα παιδιά, (ιδιαίτερα τα πρωτάκια) και τους γονείς ,ευχήθηκε σε όλους να έχουν μια αποδοτική και δημιουργική χρονιά, τονίζοντας ότι ο  κυριότερος στόχος του σχολείου είναι η ισόρροπη και ολόπλευρη ψυχική, σωματική και νοητική ανάπτυξη των παιδιών.



Μετά τη λήξη του Αγιασμού, οι μαθητές παρέλαβαν τα καινούρια τους βιβλία!

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλους!

6/9/12

Σεπτέμβρης

Ανοίγουν τα σχολεία

Ανοίγουν τα σχολεία,
αντίο τεμπελιά,
σε λίγο στα θρανία
θα πιάσουμε δουλειά.

Καλή αντάμωση, παιδιά,
τραγουδήστε με καρδιά,
καλή αντάμωση, παιδιά,
γεια χαρά.





Ανοίγουν τα σχολεία,
ο κώδων μας καλεί,
στις τσάντες τα βιβλία,
και ώρα μας καλή.

Καλή αντάμωση, παιδιά,
τραγουδήστε με καρδιά,
καλή αντάμωση, παιδιά,
γεια χαρά.





Ανοίγουν τα σχολεία,
αντίο εξοχή,
τελειώσανε τα αστεία,
εμπρός, βήμα ταχύ.

Καλή αντάμωση, παιδιά,
τραγουδήστε με καρδιά,
καλή αντάμωση, παιδιά,
γεια χαρά
.


Ανοίγουν τα σχολεία...
γεμίσαμε όσο γεμίσαμε τις μπαταρίες μας...
τώρα πιάνουμε δουλειααά!!!!!!


Παιδιά αλλά και γονείς.


Παιδιά τέρμα ο ύπνος, το παιχνίδι, η ξεγνοιασιά, αλλάζει το καθημερινό μας  πρόγραμμα. 
Το κουδούνι είναι έτοιμο να κτυπήσει για να μας καλέσει ξανά στις σχολικές αίθουσες 

Ξέρω, ξέρω κάθε χρόνο η ίδια δουλειά....αλλά πρέπει να γίνει και αυτό..

Σκεφτείτε όμως ότι το κουδούνι κτυπάει δυο φορές. Μία για να μας κλείσει μέσα στην τάξη και μία για να μας στείλει στην αυλή για διάλειμμα. Διάλειμμα λέξη μαγική, ώρα που θα θέλαμε να σταματήσουν οι δείκτες του ρολογιού.
Υπομονή όμως εννιά μήνες είναι αυτοί θα περάσουν!!!!!!!!!!!!



Περίοδος επαναπροσαρμογής αλλά και νέων ξεκινημάτων, ο Σεπτέμβρης φαίνεται να είναι ο μήνας που επηρεάζει περισσότερο τα παιδιά ανεξαρτήτως ηλικίας, αφού πρέπει  να αντιμετωπίσουν αυξανόμενες ευθύνες και υποχρεώσεις και να προσαρμοστούν σε πιο δύσκολες, συνθήκες καθημερινότητας.

Ειδικά για τα πρωτάκια, που η πρώτη μέρα στο σχολείο μπορεί να φαντάζει τρομακτική 
Για πολλά παιδιά η προσαρμογή αυτή γίνεται εύκολα και ανώδυνα.



Για κάποια όμως παιδιά, περισσότερο εσωστρεφή και συνεσταλμένα η προσαρμογή μπορεί να είναι πιο δύσκολη και χρονοβόρα. 



Άλλα πάλι αδημονούν να ανοίξουν τα σχολεία, γιατί θα βρουν
φίλους και φίλες και θα ξεφύγουν από την καθημερινότητα αφού θα τους δοθεί η ευκαιρία για νέες σκανταλιές!





Και ένα τραγούδι αφιερωμένο σε όλους τους μαθητές 

για την καλή χρονιά!!!!



 

28/6/12

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Τελειώνοντας και αυτή η σχολική χρονιά, ήρθε η στιγμή να κάνουμε ένα μικρό απολογισμό, στο πρόγραμμα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιήθηκε φέτος στο σχολείο μας. Το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Ένα επίκαιρο θέμα που αφορά όλους μας. Βλέποντας λοιπόν την καταστροφή του περιβάλλοντος που συντελείται από την καθημερινή  αλόγιστη χρήση της ενέργειας , ανακαλύψαμε τη μεγάλη αξία που έχουν για τον πλανήτη μας οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ,πηγές δηλ. που δεν εξαντλούνται ποτέ, γιατί  η φύση τις ανανεώνει χωρίς διακοπές όπως είναι η αιολική , ηλιακή, γεωθερμική, υδραυλική ,βιομάζα ,ενέργεια από κύματα, από παλίρροιες, από ωκεανούς .Πρόκειται για καθαρές μορφές ενέργειας πολύ φιλικές στο περιβάλλον που δεν αποδεσμεύουν διοξείδιο του άνθρακα ή τοξικά ή ραδιενεργά απόβλητα όπως οι υπόλοιπες πηγές ενέργειας.  Έτσι θεωρούνται αφετηρία για την επίλυση των οικολογικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η γη.  Θεωρούνται εναλλακτικές των παραδοσιακών πηγών ενέργειας : του πετρελαίου και του άνθρακα και  χρησιμοποιούνται άμεσα ( για θέρμανση ) είτε μετατρεπόμενες  σε άλλες μορφές ενέργειας ( ηλεκτρισμός ή μηχανική ενέργεια ) .
Επιπλέον, ασχοληθήκαμε με τη σημασία που έχει για τη χώρα μας σήμερα  στην περίοδο της λιτότητας που διανύουμε -η οποία, ειρήσθω εν παρόδω , διαθέτει πλούσιο αιολικό δυναμικό ,υψηλή ηλιοφάνεια, πολλά διαθέσιμα γεωθερμικά πεδία και σημαντικούς υδάτινους πόρους- η χρήση αυτών των μορφών ενέργειας που θα πρέπει να γίνουν εθνική μας προτεραιότητα. Η υλοποίηση προγραμμάτων που θα συνίστανται στην παραγωγή ενέργειας στην χώρα μας από φωτοβολταϊκά και την εξαγωγή της σε χώρες της Ευρώπης με χαμηλότερη ηλιοφάνεια θα μπορούσε να την καταστήσει πρότυπο Ευρωπαϊκής χώρας για εξαγωγές ενέργειας. Όμως δυστυχώς κατέχει μία από τις τελευταίες θέσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο σε ό,τι αφορά  την αξιοποίησή τους.
 Συμπερασματικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι ανανεώσιμες Π. Ε. είναι  η ελπίδα ,για να ξεπεράσουμε τις μεγάλες κρίσεις και μπορούν με την ενέργειά τους να φωτίσουν ένα καλύτερο μέλλον .
    Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, μελετήσαμε διεξοδικά το θέμα, με προβολές, φύλλα εργασίας, αναζητήσεις στο Ίντερνετ, εργασίες και ενημερώσεις από τους συντονιστές καθηγητές, συζητήσεις κ.'α.

Τα Χριστούγεννα πραγματοποιήσαμε

Βέβαια δεν έλειψαν και οι εξωσχολικές δράσεις της περιβαλλοντικής ομάδας. Πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας εξόρμηση στη φύση με την εκδρομή μας στο φαράγγι της Αγάλης. Στη συνέχεια συμμετείχαμε στον καθαρισμό των αλυκών με την υποστήριξη του ΣΚΑΪ και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του γυμνασίου, ανεβήκαμε στο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού , ταξιδέψαμε στην ορεινή Αρκαδία  στην τριήμερη εκδρομή μας όπου μείναμε στο δασικό χωριό των  Άνω Δολιανών, επισκεφτήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο Βυζαντινό μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του Αρμά και κάναμε ένα μικρό οδοιπορικό σε μονοπάτια του γειτονικού πευκοδάσους.Τέλος αξέχαστη θα μας μείνει και η εκδρομή στους καταρράχτες της Κερασιάς στο νομό μας.
Ας δούμε όμως κάποιες φωτογραφίες από την επίσκεψη στον Άγιο Γεώργιο τον Αρμά.




































21/6/12

Λήξη σχολικής χρονιάς


Άλλη μία σχολική χρονιά τελείωσε! Δύσκολη χρονιά, αλλά τα καταφέραμε! Και φυσικά, ελπίζουμε για κάτι καλύτερο του χρόνου! Πάντα πρέπει να διατηρούμε,  μια σπιθαμή αισιοδοξίας.

Για άλλη μια χρονιά τα βάσανα των εξετάσεων τελείωσαν και επίσημα "φτου ξελεφτερία".

'Ωρα για παιχνίδι, μπάνιο ξεκούραση και ηρεμία.

Για κάποια παιδιά βέβαια όπως αυτά της Γ΄ τάξης είναι και η ώρα μεγάλης αλλαγής.
Μεγάλωσαν!!!  Τέρμα, αφήνουν το Γυμνάσιο και μπαίνουν στα "μεγάλα βάσανα" .Λύκειο!!!
Έτσι ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων οργάνωσε μια μικρή γιορτούλα γι΄ αυτά τα παιδιά και τους χάρισε ένα αναμνηστικό δωράκι, μικρό μεν αλλά με πολύ αγάπη!
Με το τέλος αυτής της γιορτούλας παιδιά της Περιβαλλοντικής ομάδας έπαιξαν παιχνίδια σκυταλοδρομίας και χάρισαν  χαρά και ξεγνοιασιά !


































































Σας ευχόμαστε να περάσετε ένα όμορφο, ξεκούραστο, ξέγνοιαστο όσο γίνεται, συναρπαστικό καλοκαίρι!
 Ώρα να γεμίσουμε μπαταρίες, διότι, είναι σίγουρο- είναι δεδομένο- ότι θα περάσουν γρήγορα οι μέρες και θα πρέπει να ξαναβάλουμε τα κεφάλια μέσα!