2/5/12

Εκπαιδευτική επίσκεψη στα Άνω Δολιανά.

Λίγα λόγια για την εκπ/κή επίσκεψη

Πλούσιες εμπειρίες αποκόμισαν τα παιδιά της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του Γυμνασίου μας, στην τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή τους στο Δασικό χωριό "Η Χορευταρού", στα Άνω Δολιανά του νομού Αρκαδίας, στις 6-7-8 Απριλίου.
Η συγκεκριμένη εκδρομή γίνεται για δωδέκατη συνεχή χρονιά από το σχολείο μας και κάθε χρόνο αρκετά  πετυχημένη σύμφωνα με αυτά που εκφράζουν τα παιδιά.

Φέτος το πρόγραμμα περιλάμβανε επισκέψεις στο Σπήλαιο των Λιμνών έξω από την Κλειτορία, στον αρχαιολογικό χώρο της Καστροπολιτείας του Μυστρά, στο σπίτι του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στο Λιμποβίτσι και στο Μουσείο Υδροκίνησης στην Δημητσάνα.

Παράλληλα οι μαθητές απόλαυσαν την Πελοποννησιακή φύση και διασκέδασαν με πολλά παιχνίδια στο Δασικό χωριό, όπως τοξοβολία κ.α. Τα βράδια παρουσίασαν όλοι τα ταλέντα τους με μονόπρακτα θεατρικά κομμάτια, κιθάρα, χορό και άλλες δραστηριότητες.

Σκέψεις και συναισθήματα

Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα στη ζωή ενός ανθρώπου είναι οι εμπειρίες  που αποκτά σε καθημερινή βάση. Πολλές από αυτές όμως τις ξεχνάει με το πέρασμα των χρόνων. Συγκρατεί όμως τις ωραιότερες, αυτές που τον κάνουν να νιώθει συναισθήματα, αυτές που δεν θα ξεχάσει ποτέ στη ζωή του. Μια λοιπόν από τις εμπειρίες που δεν πιστεύω ότι θα ξεχάσω ήταν η τριήμερη εκδρομή που πήγαμε φέτος με την περιβαλλοντική ομάδα στα Άνω Δολιανά.

Ήταν μια από τις πιο συναρπαστικές εκδρομές που έχω κάνει. Την πρώτη μέρα πήγαμε στο σπήλαιο των Λιμνών. Ήταν ένα από τα πιο ωραία κομμάτια της εκδρομής. Το σπήλαιο είναι μεγάλο αλλά επισκέψιμο μόλις στα πεντακόσια μέτρα. Ο κάθε επισκέπτης δεν μπορούσε να μην θαυμάσει το μεγαλείο του, την ώρα που έμπαινε μέσα σε αυτό. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πως αναφώνησα εκείνη τη στιγμή. Είχαμε μπει σε μια μεγάλη σπηλιά στην οποία κυριαρχούσε το σκοτάδι. Το μόνο φως που μας βοηθούσε να διακρίνουμε γύρω μας προέρχονταν από κάτι ειδικά φώτα στερεωμένα στα τοιχώματα του σπηλαίου. Ο ξεναγός μας, μας έκανε ένα μικρό πρόλογο κι έπειτα μας οδήγησε  σε ένα μονοπάτι κατασκευασμένο ειδικά για τους επισκέπτες. Η υγρασία βασίλευε γύρω μας και έκανε την πορεία μας πιο δύσκολη καθώς το τεχνητό μονοπάτι γλιστρούσε υπερβολικά. Περάσαμε δίπλα από μερικές λίμνες οι οποίες δεν είχαν βάθος πάνω από πέντε μέτρα και γυρίσαμε πίσω. Ποτέ δεν θα ξεχάσω την επιβλητικότητα των σταλαγμιτών και των σταλακτιτών καθώς τους χάζευα περπατώντας. Πολλές φορές άπλωνα το χέρι μου και τους άγγιζα μαγεμένη, ενώ ταυτόχρονα απορούσα πως η φύση μπορούσε από μόνη της να δημιουργήσει τόσο όμορφα πράγματα!

Το απόγευμα της ίδιας μέρας αντικρίσαμε και το Δασικό χωριό όπου ήταν και ο προορισμός μας. Ήταν υπέροχο. Αποτελούνταν από καμία εικοσαριά ξύλινα σπιτάκια. Ευθεία μπροστά ένας όχι ενκατηφρόνητος  αριθμός από εκατόν δέκα  σκαλοπάτια οδηγούσε στο ψηλότερο σημείο του χωριού όπου ήταν και τα τελευταία σπιτάκια. Γύρω μας απλωνόταν η φύση με όλο της το μεγαλείο, ενώ αναπνέαμε λαίμαργα τον καθαρό βουνίσιο αέρα.

Το Σάββατο το πρωί επισκεφτήκαμε την καστροπολιτεία του Μύστρα. Ήταν ένα σύνολο από ερείπια που παλιά σχημάτιζαν τείχη γύρω από το κάστρο. Τώρα βέβαια η φύση είχε «αιχμαλωτίσει» τα τείχη κάνοντας το μέρος να μοιάζει με αρχαίο λαβύρινθο. Είχα εντυπωσιαστεί αλλά  η κούραση μου με νίκησε γρήγορα, καθώς πεζοπορούσαμε πάνω από δυο ώρες. Έπειτα πήγαμε στη Σπάρτη για φαγητό και βόλτα κι έτσι η ομάδα ξεκουράστηκε.

Άλλα μέρη που επισκεφτήκαμε ήταν το σπίτι του Κολοκοτρώνη και το Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα δίπλα στο Λούσιο ποταμό. Επιπλέον παίξαμε και πολλά παιχνίδια κατά τη διάρκεια αυτών των δυο ημερών, ενώ το καθένα από αυτά είχε τη δική του πρόκληση. Το βράδυ του Σαββάτου διαγωνίστηκαν τα ταλέντα του σχολείου μου και έγινε και η απονομή βραβείων. Ήταν καταπληκτικά! Όλοι χειροκροτούσαμε τους συμπαίκτες μας, χαρούμενοι ενώ μας κατέκλυζε πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας Έπειτα βάλαμε μουσική και όλοι χορέψαμε έστω και λίγο ακόμη και οι καθηγητές. Είναι παράξενο αλλά μέσα από αυτή την εκδρομή μαθητές και δάσκαλοι ήρθανε πιο κοντά και εμείς είδαμε από άλλη μεριά τους ανθρώπους που μας κάνουν μάθημα.

Στην εκδρομή εκτός από τα ευτράπελα δεν έλειψαν δυστυχώς και τα άσχημα. Ένα κορίτσι την ώρα κάποιας δραστηριότητας κατά λάθος έπεσε κι έβγαλε την επιγονατίδα  της. Ευτυχώς όμως αφού μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο η κατάσταση της βελτιώθηκε και παρά το γεγονός ότι δεν μπορούσε να πάρει μέρος στα παιχνίδια ακολούθησε την περιβαλλοντική μας ομάδα σαν βοηθός. Πέρα από αυτό δεν συνέβη τίποτα άλλοι και η εκδρομή μας συνέχισε ευχάριστα.
Συνοψίζοντας πρέπει να ομολογήσω ότι ήταν μια υπέροχη τριήμερη εκδρομή και χαίρομαι που δεν την έχασα. Είμαι σίγουρη πως θα υπάρξουν και άλλες τέτοιες ευκαιρίες στο μέλλον, δεν θα ξεχάσω όμως τα όσα πέρασα. Γιατί μπορεί κάποιος να ξεχάσει το μάθημα της ιστορίας ή τα ονόματα των προσώπων μιας ταινίας που θα δει αλλά δεν μπορεί να ξεχάσει τις όμορφες στιγμές της ζωής του!

Δάφνη Γκορτσίλα
                                                                                          Τάξη  Β1
-------------------------------------------------------------------------------------------------

'' Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ''

Και ναι! Το σχολείο μας θριάμβευσε για ακόμα μία φορά, κατά τη διάρκεια της τριήμερης περιβαλλοντικής μας επίσκεψης στην Τρίπολη , στο Δασικό Χωριό '' Άνω Δολιανά ''. Για ακόμα μια φορά, καταφέραμε να εξερευνήσουμε κάθε γωνιά της περιοχής, και να διασκεδάσουμε όλοι μαζί παρέα, προσπερνώντας κάθε δυσκολία! (που στην περίπτωσή μας φέτος οι δυσκολίες ήταν αρκετές )
      Η εκδρομή μας λοιπόν ξεκίνησε την Παρασκευή το πρωί ( και ήταν πολύ πρωί ), όπου ξεκινήσαμε από το '' Ηρώων '' της Λαμψάκου. Αποχαιρετισμοί , αγκαλιές με τους γονείς , λίγος ύπνος μες στο λεωφορείο και μετά από αρκετή ώρα φτάνουμε στο σπήλαιο των Λιμνών , το οποίο μας εξέπληξε με την πρωτοτυπία του και όλοι ( χωρίς εξαιρέσεις! ) ενθουσιαστήκαμε με την ευχάριστη αυτή έναρξη της εκδρομής μας.
      Μετά από λίγη ώρα , φτάνουμε στο Δασικό Χωριό, όπου και τακτοποιηθήκαμε. Τα σπιτάκια ήταν διπλάσια από τα περσινά! Ευτυχώς που το δικό μας σπιτάκι ήταν στο 1ο επίπεδο, γιατί τα αγόρια, των οποίων τα σπιτάκια ήταν στο 3ο επίπεδο, έπρεπε κάθε φορά να ανεβαίνουν 110 σκαλιά! Φαντάζεστε κούραση! Στη συνέχεια, πήγαμε στην κεντρική ταβέρνα, όπου χάρη της Κυρίας Ακριώτου και των αστείων της, περιμέναμε να δούμε μπάμιες, φάβα ή στην καλύτερη περίπτωση ψάρι πλακί! Αντίθετα, υπήρχε ένας τεράστιος μπουφές με ποικιλία εδεσμάτων. Αφού φάγαμε, ανεβήκαμε στα σπιτάκια για λίγη ξεκούραση.
      Ύστερα,το απογευματάκι, μας ειδοποίησαν να κατέβουμε για τοξοβολία και όλοι ενθουσιαστήκαμε! Φτάσαμε, μετά από μία δασική διαδρομή, σένα τεράστιο γήπεδο με γκαζόν, εκεί όπου μας περίμενε ένας ειδικός, ο οποίος μας έδειξε τις βασικές αρχές του αθλήματος. Έπειτα, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες: τους μαύρους και τους άσπρους. Έγω ήμουν με τους άσπρους, όπως ακόμα καμιά δεκαριά κορίτσια, αφού τα μόνα αγόρια στην ομάδα μας ήταν ο Βασίλης και ο Αργύρης. Στην τοξοβολία τα πήγαμε όλοι αναπάντεχα καλά! Μετά όμως είχαν σειρά κι άλλα παιχνίδια! Πήγαμε στο αμφιθεατράκι κοντά στα σπιτάκια. Όλοι μας βάλαμε τα δυνατά μας, γελώντας με την ψυχή μας και διασκεδάζοντας στο έπακρον!
      Μετά το τέλος του '' 1ου μέρους '' των παιχνιδιών, πήγαμε στα σπιτάκια να ξεκουραστούμε, να μπανιαριστούμε και να ετοιμαστούμε για το βραδινό. Αφού τελειώσαμε το φαγητό, αρχίσαμε να παρουσιάζουμε τα θεατρικά μας στους καθηγητές, οι οποίοι στο τέλος δεν μπορούσαν να αποφασίσουν ποιό ήταν το καλύτερο! Αργότερα, αρχίσαμε να χορεύουμε όλοι μαζί όλα τα είδη χορών! Πρώτα τα συρτάκια, τα χασάπικα, τα χασαποσέρβικα, να σου και τα λάτιν, αλλά και τανγκό, πάσο ντόμπλε, χιπ-χοπ! Περασμένα μεσάνυχτα αποχωρήσαμε, ο καθένας για το σπιτάκι του. ( λέμε τώραα! Χαχα)
      Το Σάββατο το πρωί, ξυπνήσαμε νωρίς, πήραμε πρωινό και επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο , ξεκινώντας για την Καστροπολιτεία του Μυστρά. Περίπου δύο ώρες αργότερα ξεκινήσαμε την ξενάγησή μας εκεί, με ηλιόλουστο καιρό ( για την ακρίβεια καύσωνα!! ) παρατηρώντας κάθε γωνιά, μοναστήρι, τοιχογραφία της περιοχής, απρόσμενα όλοι μας με μεγάλο ενδιαφέρον. Βγάλαμε φωτογραφίες, μάθαμε περισσότερα για τις βυζαντινές αρχιτεκτονικές και είδαμε την υπέροχη θέα!
      Το μεσημέρι τελειώνοντας απ'το Μυστρά, πήγαμε στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης για φαγητό. Με την παρέα μου, βρήκαμε ένα ωραιότατο σουβλατζίδικο, ενώ δεν παραλείψαμε ν'απολαύσουμε ένα παγωτάκι πριν αποχωρήσουμε ξανά για το Δασικό Χωριό.
      Αφού επιστρέψαμε ξεκινήσαμε για το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Ήταν προφανές πως οι μαύροι,  με τα περισσότερα αγόρια, προηγούνταν σε παιχνίδια ταχύτητας, ενώ εμείς, με την πασίγνωστη ευστραφεία των κοτιτσιών, προηγούμασταν σε παζλς, παιχνίδια στρατηγικής και χρήσης της λογικής.
      Μετά το τέλος των παιχνιδιών, επιστρέψαμε στα σπιτάκια, ετοιμαστήκαμε και μετά το δείπνο, ξεκινήσαμε το '' Λάμψακος έχεις ταλέντο '', στο οποίο πήραν μέρος κάθε λογής ταλέντα: χορός, τραγούδι, ταχυδακτηλουργικά... Έπειτα απονεμήθηκαν τα βραβεία και οι έπαινοι. Χορέψαμε, γλεντήσαμε και αργά το βράδυ γυρίσαμε στα σπιτάκια.
      Και να φτάσαμε στην Κυριακή, την τελευταία μέρα της εκδρομής. Πρωινό ξύπνημα, ετοιμάσαμε βαλίτσες και βουρ για την Δημιτσάνα, όπου επισκευτήκαμε το άκρως ενδιαφέρον μουσείο Υδροκίνησης.
      Το μεσημέρι, πήγαμε για φαγητό σένα φιλόξενο εστιατόρειο , στη Βυτίνα και αργότερα επιβιβαστήκαμε ξεκινώντας για το ταξίδι της επιστροφής.
      Λίγο πολύ το ταξίδι της επιστροφής φάνηκε σύντομο. Σίγουρα αφού είχαμε περάσει τόσο όμορφα. Και φτάσαμεεε... Αυτό ήταν και για φέτος. Ακόμα ένας θρίαμβος προσθέθηκε στους ήδη υπάρχοντες της ομάδας μας. Μία αξέχαστη εμπειρία που λίγοι  είχαν την ευκαιρία να ζήσουν, μα οι αναμνήσεις δε θα σβήσουν ποτέ! Λόγω της εμπειρίας αυτής και των αναμνήσεων θεωρώ αναγκαίο να ευχαριστήσω εκ μέρους όλων μας πρώτα τους γονείς μας , που μας επέτρεψαν να συμμάσχουμε, και δεύτερον τους καθηγητές, οι οποίοι μας συνόδεψαν , μας ανέχτηκαν, μας βοήθησαν, μας επαίνησαν και διασκέδασαν μαζί μας! Ευχαριστούμε!

Aλίκη Δαϊναβά
                                                                                              Τάξη   Β1

6-7- 8 Απριλίου! Το καλύτερο τριήμερο της φετινής χρονιάς. Αξέχαστο, διασκεδαστικό και σκανταλιάρικο.
Πιστεύω πως δεν θα ξαναβρεθώ σε μια τόσο ωραία εκδρομή Περιβαλλοντικής.
Με γέλιο, πολύ χορό και πολλά παιχνίδια. Το κρύο δεν μας εμπόδισε να περάσουμε καλά.Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν ότι χορέψαμε πολλά τραγούδια. Ακόμη και κουβανέζικα!!!
Μακάρι να μην τέλειωνε ποτέ και να ήμασταν ακόμα στα Άνω Δολιανά!!!

Ηρώ Σπαθή
                                                                                        Τάξη Γ3

"Οι αναμνήσεις μου από την εκδρομή"

Φέτος που αποχωρούμε από το γυμνάσιο, θα έχουμε πολλά πράγματα να θυμόμαστε. Το κυριότερο είναι η εκδρομή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Σε όλες περάσαμε υπέροχα!
Αυτές οι εκδρομές μας έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να εξοικιωθούμε με την φύση, να παίξουμε πολλά παιχνίδια, να εξερευνήσουμε το δάσος, να δούμε πολλά γραφικά μέρη και να γίνουμε μια παρέα τα βράδια τραδουδώντας και χορεύοντας, παίζοντας θέατρο, αξιοποιώντας τα "ταλέντα μας".
Περάσαμε μοναδικά όλοι μαζί και για΄ αυτό ευχαριστούμε τους καθηγητές μας, που μας έδωσαν την ευκαιρία!
Ήταν πολύ ωραία!

Φανίκου Ιωάννα
                                                                                        Τάξη Γ3
Στην τριήμερη που έγινε στα Άνω Δολιανά, περάσαμε πολύ ωραία.
Άνετα σπιτάκια και η περιοχή ήταν αρκετά γραφική. Γνωρίσαμε πολλά μέρη, παίξαμε αρκετά και φάγαμε καλά!

Τουλουμτζόγλου Δήμητρα
                                                                                   Τάξη Γ3

Στην εκδρομή με την περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μου πέρασα πολύ τέλεια, αφού πέξαμε παιχνίδια, κάναμε διαγωνισμούς, χορέψαμε, μάθαμε πράγματα.
Ελπίζω του χρόνου να έχουμε την ευκαιρία να πάμε μία εκδρομή σαν αυτή.

Καράπας Παναγιώτης
                                                                                   Τάξη Α2

Στην τριήμερη εκδρομή μας στα Άνω Δολιανά τα περάσαμε τέλεια. Την πρώτη μέρα κάναμε τοξοβολία και διάφορα παιχνίδια. Την δεύερη ημέρα πήγαμε στην καστροπολιτεία του Μυστρά, μετά όταν γυρίσαμε στο δασικό χωριό παίξαμε το παιχνίδι του "χαμένου θησαυρού" και το βράδυ το "Λάμψακο έχεις ταλέντο"
Την τρίτη και τελευταία μέρα πήγαμε στο Μουσείο Υδροκίνησης στην Δημητσάνα και από εκεί με στάση για φαγητό στην Βυτίνα, απ΄  ευθείας για Λάμψακο.
Με μία λέξη τα περάσαμε ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ!!!

Παύλου Παναγιώτα
                                                                                   Τάξη Α3
Ένα παραμύθι...6-7-8 Απριλίου 2012
 Στις 6-7-8 Απριλίου πήγα μια πολυήμερη εκδρομή, με το Γυμνασιό μου στην Πελοπόνησσο. Ξεκινήσαμε πολύ πρωί, σταματήσαμε στον Ισθμό της  Κορίνθου, στο Σπήλαιο Λιμνών και μετά πήγαμε στο δασικο χωριό  "Η Χορευταρού".
Εκεί ήταν η αρχή του παραμυθιού!
Φάγαμε, παίξαμε και το βράδυ ακολούθησαν θεατρικά δρώμενα.
Την άλλη μέρα πήγαμε στην Σπάρτη και στον Μυστρά και το βράδυ παίξαμε το "Λάμψακο έχεις ταλέντο" και εγώ πήρα το τρίτο βραβείο.
Ήταν μια φανταστική εμπειρία και θέλω να ξαναπάω.
Αυτό το ...παραμύθι δεν θα το ξεχάσω ποτέ!!!

Πιτσινής Αντώνης
                                                                            Τάξη Α4

Κάθε  εικόνα ... χίλιες λέξεις ....

Προσοχή στο μέτρημα!

Λιμποβίτσι

Δημητσάνα. Μουσείο Υδροκίνησης

Η νεροτριβή

Όσο για τα video... δεν χρειάζονται λόγια!!!

Ποιος θα φάει τα σοκολατάκια;

Το πιο καλό γκαρσόνι....

...Μάτια μου γλυκά,  ....