26/4/12

Ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση;

Ανακύκλωση

Ανακύκλωση λέμε την δυνατότητα να ξαναχρησιμοποιήσουμε αντικείμενα που ενώ μοιάζουν άχρηστα, μας είναι περιττά και εύκολα μπορούν να καταλήξουν στον κάδο των σκουπιδιών, συνεχίζουν να διατηρούν σημαντικό μέρος της αξίας τους, ώστε να μπορούν με κάποιο τρόπο να χρησιμοποιηθούν.
Η ανακύκλωση λοιπόν είναι μια μαγική λέξη, αποτελείται μόλις από 10 γράμματα, κρύβει όμως μέσα της σημαντικό πλούτο.
Τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν πολλά.
Χαρτί, γυαλί και  μέταλλα τα σημαντικότερα και στην καθημερινότητα όλων.
Τα υλικά αυτά όμως δεν τα παίρνουμε έτσι από την φύση. Δηλαδή σαν χαρτί, ή σαν αλουμίνιο, ή σαν γυαλί. Τα παίρνουμε από υλικά που λέγονται πρώτες ύλες.
Το χαρτί από το ξύλο, 2.200 κιλά ξύλου, δίνουν 1000 κιλά χαρτί.
το γυαλί από την άμμο, τη σόδα και την άσβεστο.

Τα μέταλλα από τα βάθη της γης σε τελείως διαφορετική μορφή π.χ. βωξίτης - αλουμίνιο. Τέσσερις χιλιάδες κιλά βωξίτη δίνουν 1000 κιλά αλουμίνιο.
Το σημαντικό όμως σε αυτά είναι, η μεγάλη ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται για την παραγωγή αυτών των υλικών. Ενέργεια πολλαπλάσια από ότι αν αυτά τα υλικά ανακυκλωθούν. Έτσι  έχουμε εξοικονόμηση για το γυαλί 31%, , χαρτί 65% και αλουμίνιο 95%.
Βέβαια αν κάποια από αυτά δεν ανακυκλωθούν αλλά επαναχρησιμοποιηθούν τα ποσοστά αυτά αγγίζουν το 100%

Πολλοί και διάφοροι οι σκοποί και τα αποτελέσματα από τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπ/σης στο πέρασμα των χρόνων, με κύριο θέμα την ανακύκλωση, σημαντικότερο όμως αυτό της επαναχρησιμοποίησης υλικών, ώστε "τίποτα να μην πάει χαμένο"
Διπλό το όφελος. Μείωση των απορριμάτων αφ΄ ενός , μείωση της κατανάλωσης ενέργειας αφ΄ ετέρου, αφού το προϊόν δεν χρειάζεται να ανακυκλωθεί για να χρησιμοποιηθεί, αλλά επαναχρησιμοποιείται αυτούσιο.
Σε ένα από αυτά τα προγράμματα την σχολ. χρονιά 2005-2006 η ομάδα μας, ασχολήθηκε με την κατασκευή πραγμάτων από "σκουπίδια"  που έγιναν "στολίδια."

Ας δούμε κάποιες από εκείνες τις κατασκευές που βασίστηκαν στην ιδέα της επαναχρησιμοποίησης.

"... Κάποτε άναβες φωτιές με θαλασσόξυλα
και την αλμύρα από τα χείλη μου φιλούσες
και με το αίμα της αυγής πάνω μου έγραφες
πως μια ολόκληρη ζωή θα μ΄  αγαπούσες..."
                                                       Χ. Πάζης
Εμείς βέβαια τα θαλασσόξυλα δεν τα χρησιμοποιήσαμε για να ανάψουμε φωτιές, αλλά για να κάνουμε εύχρηστες και όμορφες κατασκευές, όπως κορνίζες, μελωδούς, καραβάκια









Στίχοι: Ζαχαρίας Παπαντωνίου
"Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;
Σε μάχεται η θάλασσα, δεν τη φοβάσαι;
Ανέμοι σφυρίζουν και πέφτει νερό,
πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;"

_"Για χώρα πηγαίνω πολύ μακρινή
θα φέξουνε φάροι πολλοί να περάσω
βοριάδες, νοτιάδες θα βρω μα θα φτάσω
με πρίμο αγεράκι, μ' ακέριο πανί."

_"Κι αν οι κάβοι σου στήσουν τη νύχτα καρτέρι;
Απάνω σου αν πέσει το κύμα θεριό
και πάρει τους ναύτες και τον τιμονιέρη;
Πού πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;"

_"Ψηλά στο εκκλησάκι του βράχου που ασπρίζει
για μένα έχουν κάμει κρυφή λειτουργία
ορθός ο Χριστός το τιμόνι μου αγγίζει
στην πλώρη μου στέκει η παρθένα Μαρία."












Γυάλινα βαζάκια από μαρμελάδες, σάλτσες κ.λ.π. που οι μαμάδες είχαν για πέταμα, στολίστηκαν. Κουτιά από κονσέρβες απόκτησαν νέο προορισμό, έγιναν μολυβοθήκες. Είδη συσκευασίες που συσσωρεύονταν στον σκουπιδοτενεκέ, έγιναν γλαστράκια. Άδεια μπουκάλια στολίστηκαν και επαναχρησιμοποιήθηκαν αποκτώντας έτσι μόνιμη θέση στα σπίτια μας. Τα άδεια  μπουκαλάκια του νερού, έγιναν κηροπήγια, λουλούδια, πεταλούδες μελωδοί



























Οι συντονίστριες καθηγήτριες του προγράμματος
Ακριώτου Αφροδίτη  ΠΕ 11
Πιτσινή Αφένδρα πε 17

Προγράμματα δράσεων Γυμν. Νέας Λαμψάκου

   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ


 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 1991-1992 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  «Δενδροφύτευση»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 1991-1992 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης « Ανακύκλωση»

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 1992-1993  Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Αλυκές Κοπανά»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  1996-97. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  «Αλυκές Κοπανά»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  1996-97  "Λειτουργία για πρώτη χρονιά δανειστικής βιβλιοθήκης"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  1996-97   Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα "Το ντύσιμό μας "

 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  1997-98.   «Διακίνηση και εμπλουτισμός βιβλιοθήκης».
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ   1997-98. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  "Ληλάντιο πεδίο, περπατώντας στα μονοπάτια της φύσης"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ   1997-98.  Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας  "Η διατροφή μας στο Ληλάντιο πεδίο"

ΣΧΟΛ.  ΕΤΟΣ  1998-99 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  "Χρήση των μαθηματικών στην ερμηνεία των φυσικών φαινομένων"

ΣΧΟΛ.  ΕΤΟΣ  1999-2000  Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  "Χρήση των μαθηματικών στην ερμηνεία των φυσικών φαινομένων"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  1999-2000 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  «Παρατήρηση Δασών».
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2000-2001. «Το Ληλάντιο χθες και σήμερα».
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2000-2001. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Ελάτε να ομορφύνουμε των χώρο μας»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2000-2001 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας  "Στηρίζομαι στα πόδια μου"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2000-2001 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας  "Ταυτότητα - Αυτοεκτίμηση - Επικοινωνία - Προβλήματα της εφηβείας" 

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2001-2002. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Μέσα στο δάσος περπατώ το χθες για να σκεφθώ και το μέλλον μου να δω!» (τριετούς διάρκειας). 1ο έτος.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2001-2002. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης " Βιβλιοθήκη – Πολιτισμός και Περιβάλλον».
 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2001-2002.  Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης-Θεατρική Παιδεία. (Το μονόπρακτο και Περ/κή Εκπ/ση).
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2001-02   Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης " Ο Κος  Αλουμίνης και η Κα Χαρτόνη σας προσκαλούν στον χορό της ανακύκλωσης"

 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2002-2003. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  «Μέσα στο δάσος περπατώ, το χθες για να σκεφθώ και το μέλλον μου να δω!» (τριετούς διάρκειας). 2ο έτος.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2002-2003. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Βιβλιοθήκη» (Τμήμα Περ/κής Εκπ/σης)
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2002-2003. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Γεια σας! Είμαι ο φίλος σας ο Σταγονούλης»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2002-2003. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Οικολογικά Νέα» (Σχολική εφημερίδα).
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2002-2003. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Θεατρική Παιδεία».
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2002-2003. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Τι σου αρέσει παιδίμου στο σχολείο; Το διάλειμμα κύριε!"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2002-2003. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης"Ανακυκλώστε - Ανακυκλώστε - Ανακυκλώστε! Κάτι θα σωθεί"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2002-2003. Πρόγραμμα πολ/κής  εκπ/σης  "Χορός και κίνηση"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2003-2004. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Μέσα στο δάσος περπατώ, το χθες για να σκεφθώ και το μέλλον μου να δω! Τα βότανα του δάσους» (τριετούς διάρκειας). 3ο έτος.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2003-2004. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Ο φίλος μας ο σταγονούλης ταξιδεύει στα μονοπάτια του χωριού μας»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2003-2004. «Περιβάλλον – Πόλεμος – Ειρήνη».
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2003-2004. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης "Άστρο φωτεινό, λάμπει γιορτινό"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2004-2005. « Υγρότοποι! Τόποι και τρόπος ζωής».
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2004-2005. «Μην το πετάς... δεν είναι σκουπίδι1  Είναι στολίδι!»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2004-2005. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης "Άστρο φωτεινό, λάμπει γιορτινό"
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2004-2005. Πρόγραμμα  Αγωγής Υγείας ""Διατροφή και Υγεία"

 
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2005-2006. «Το Ληλάντιο και η θάλασσα χτες, η θάλασσα και το Ληλάντιο σήμερα».
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2005-2006. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Όταν τα απορρίμματα εμπνέουν, τότε τα σκουπίδια γίνονται στολίδια»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2005-2006. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης "Επαγγέλματα που χάνονται-Επαγγέλματα που αναπτύσσονται"

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2006-2007. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Ενέργεια και περιβάλλον»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2006-2007.Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  «Ενέργεια και τεχνολογία».

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2007 -2008 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Δάσος, στιγμές ζωής»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2007-2008 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Τα χρήσιμα … άχρηστα»

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2008-2009 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Το νερό, νεράκι»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2008-2009 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Νερό πηγή ζωής!!!»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2008-2009. Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης "Tρέχει τρέχει ... το νερό!"

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2009-2010 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Πλημμύρες!.. Ποιος άραγε να φταίει;»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2009-2010 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Τα χρήσιμα… άχρηστα»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2009-2010 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης «Νερό πηγή ζωής!!!»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2010-2011 Πρόγραμμα περ/κής εκπ/σης  «Δάσος… ανάσα ζωής»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2010-2011 Πρόγραμμα περ/κής  εκπ/σης  «Τα άχρηστα ... διακοσμητικά!!!»
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2010-2011 Πρόγραμμα   περ/κής εκπ/σης  "Μεσογειακή διατροφή, υγεία και περιβάλλον"  
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2010-2011 Πρόγραμμα Πολιτιστικού προγράμματος  "Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας φορέας πολιτισμού"


ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2011-2012 Πρόγραμμα περ/κής αγωγής και πολιτιστικών θεμάτων  "Ενέργεια και περιβάλλον" Δύο προγράμματα
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2011-2012 Πρόγραμμα περ/κής αγωγής και πολιτιστικών θεμάτων "Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας φορέας πολιτισμού"



       Στα πλαίσια της υλοποίησης των σχολικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μετά την ολοκλήρωση τους και υπό την επιμέλεια και την επίβλεψη  των συντονιστών των ομάδων εκδώθηκαν τα εξής έντυπα: 
1.        Το σχολ. Έτος 1991-92 κοινό έντυπο, με τα δύο  προγράμματα που ολοκληρώσαμε.
2.        Έντυπο για την ολοκλήρωση του προγράμματος «Αλυκές Κοπανά» κατά τα σχολικά έτη 1992-1993 και 1996-1997.
3.        Το Σχολ. Έτος 2000-2001 εκδόθηκε έντυπο με τίτλο «Το Ληλάντιο χθες, το Ληλάντιο σήμερα», στα πλαίσια ομώνυμου περιβαλλοντικού προγράμματος.
4.        Το 2001 – 2002  στα πλαίσια του προγράμματος «Μέσα στο δάσος περπατώ, το χθες για να σκεφθώ και το μέλλον μου να δω!», εκδόθηκε έντυπο: α) (τεύχος 1ο) με τίτλο «ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΦΥΣΗ» με την συλλογή ποιημάτων μετά από ερευνητική εργασία , για την φύση και το δάσος και β) έντυπο με τίτλο «Το δάσος»
5.        Το 2002-2003 στα πλαίσια του προγράμματος «Μέσα στο δάσος περπατώ, το χθες για να σκεφθώ και το μέλλον μου να δω!», για 2ο έτος, εκδόθηκε α) έντυπο με αυτόν τον τίτλο με  πληροφορίες γενικά για τα δάση και ειδικότερα το καστανόδασος του Δήμου Διρφύων και β) τεύχος 2ο ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΦΥΣΗ, με ποιήματα για την φύση.
6.        Το 2003-2004 στα πλαίσια του προγράμματος «Μέσα στο δάσος περπατώ, το χθες για να σκεφθώ και το μέλλον μου να δω! Τα βότανα του δάσους», για τρίτο έτος εκδώσαμε έντυπο με ομώνυμο τίτλο.
7.        Το 2003-2004 επίσης στα πλαίσια του προγράμματος «Ο φίλος μας ο Σταγονούλης ταξιδεύει στα μονοπάτια του χωριού μας!», εκδώσαμε  a) έντυπο με τίτλο «ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ» και β) έντυπο με τίτλο ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ.
8.        Το 2004-2005 στα πλαίσια του προγράμματος «Υγρότοποι! Τόποι και τρόπος ζωής» εκδώσαμε έντυπο με ομώνυμο τίτλο.
9.        Το 2005-2006 στα πλαίσια του προγράμματος «Όταν τα απορρίμματα εμπνέουν τότε τα σκουπίδια γίνονται στολίδια», εξέδωσα έντυπο με  τίτλο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ», με οδηγίες για κατασκευές από επαναχρησιμοποιούμενα υλικά.
10.     Επίσης το 2005-2006 στα πλαίσια του προγράμματος «Το Ληλάντιο και η θάλασσα χτες, η θάλασσα και το Ληλάντιο σήμερα», εκδόθηκε  έντυπο με ομώνυμο τίτλο.
11.     Κατά την διάρκεια του Σχολ. Έτους 2004-2005 στο πλαίσιο του Έργου «Ευαισθητοποίηση Εκπ/κών και Παρεμβατικά Προγράμματα για την προώθηση της Ισότητας των φύλων»  και με την ολοκλήρωση  του Παρεμβατικού προγράμματος με τίτλο «Προσανατολισμοί – Στάσεις - Επιλογές των δυο φύλων», εκόθηκε  έντυπο με τίτλο "Γυναίκα και Αθλητισμός".
12.     Το Σχολ. Έτος 2007-2008, στα πλαίσια του προγράμματος «Καλλιστώ» , μέσα από πρόγραμμα για το δάσος εκδόθηκε  έντυπο για τα δάση της Πίνδου.
13.     Το Σχολ. Έτος 2010-2011 στα πλαίσια του προγάμματος για τα δάση της Εύβοιας ολοκληρώθηκε το έντυπο με τίτλο "Δάση της Εύβοιας. "

25/4/12

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Περιβάλλον


Ο όρος περιβάλλον αναφέρεται σε οτιδήποτε περιβάλλει κάποιο αντικείμενο. Έτσι το περιβάλλον ενός έμβιου οργανισμού είναι η κοντινή ή μακρινή σε αυτόν περιοχή, που ασκεί άμεσα επιρροή στον ίδιο και στις συνθήκες διαβίωσής του. Στις θετικές και φυσικές επιστήμες, καθώς και στις επιστήμες μηχανικών, ένα σύστημα είναι το τμήμα του κόσμου που μελετάται και περιβάλλον είναι οτιδήποτε έξω από τα όρια αυτού. Μεταξύ του συστήματος και του περιβάλλοντος μπορούν να υπάρχουν αλληλεπιδράσεις και ανταλλαγές ύλης, ενέργειας ή πληροφορίας.

Σε σχέση με τον άνθρωπο, μπορεί να διακρίνει κανείς μεταξύ άλλων:

το κοινωνικό περιβάλλον
το φυσικό περιβάλλον
το περιβάλλον, με οικολογική σημασία

Αειφορία

Ετυμολογία
αειφορία < αεί + -φορία (< φέρω)

Ουσιαστικό
αειφορία (θηλυκό, χωρίς πληθυντικό)

αειφορία  = η εσκεμμένη παραγωγή ενός αγαθού από ένα δάσος με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην μειώνεται, αλλά να βελτιώνεται η παραγωγική ικανότητα και να μην επηρεάζονται οι περιβαλλοντικές σχέσεις του
αειφορία  = η χρήση των φυσικών οικοσυστημάτων και των πηγών ενέργειας, ώστε να εξασφαλίζεται η μελλοντική ποιότητα και ισορροπία

Συγγενικές λέξεις  =  αειφόρος  ανάπτυξη

Αειφόρος ανάπτυξη


Η αειφόρος ανάπτυξη ή βιώσιμη ανάπτυξη αναφέρεται στην οικονομική ανάπτυξη που σχεδιάζεται και υλοποιείται λαμβάνοντας υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα. Γνώμονας της αειφορίας είναι η μέγιστη δυνατή απολαβή αγαθών από το περιβάλλον, χωρίς όμως να διακόπτεται η φυσική παραγωγή αυτών των προϊόντων σε ικανοποιητική ποσότητα και στο μέλλον. Η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει ανάπτυξη των παραγωγικών δομών της οικονομίας παράλληλα με τη δημιουργία υποδομών για μία ευαίσθητη στάση απέναντι στο φυσικό περιβάλλον και στα οικολογικά προβλήματα (όπως ορίζουν παραδοσιακές επιστήμες σαν τη γεωγραφία). Η βιωσιμότητα υπονοεί ότι οι φυσικοί πόροι υφίστανται εκμετάλλευση με ρυθμό μικρότερο από αυτόν με τον οποίον ανανεώνονται, διαφορετικά λαμβάνει χώρα περιβαλλοντική υποβάθμιση. Θεωρητικά, το μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα της περιβαλλοντικής υποβάθμισης είναι η ανικανότητα του γήινου οικοσυστήματος να υποστηρίξει την ανθρώπινη ζωή (οικολογική κρίση).

Σημείο αναφοράς για τις εξελίξεις στη μελέτη της οικολογικά ευαίσθητης ανάπτυξης αποτελεί το πρωτόκολλο του Κιότο, που υπογράφηκε το 1997 (ως συμπλήρωμα της Σύμβασης-Πλαισίου των Ηνωμένων Εθνών για τις Κλιματικές Μεταβολές του 1992) και τέθηκε μερικώς σε ισχύ από το 2005. Ορισμένες από τις τάσεις και τα ζητήματα που απασχολούν τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Ευρώπη από τη δεκαετία του 1990 είναι: η προώθηση χρήσης «ενεργειακά καθαρών» μορφών μετακίνησης (π.χ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα), η «βιωσιμότερη» αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, ο οικολογικός χαρακτηρισμός καταναλωτικών προϊόντων, η βιοτεχνολογία, η εξάλειψη φυλετικών και σεξιστικών διακρίσεων στον εργασιακό τομέα κλπ.


Συναφείς όροι, οι οποίοι συνήθως χρησιμοποιούνται με σχεδόν ταυτόσημη έννοια, είναι η πράσινη ανάπτυξη και η πράσινη οικονομία. Ωστόσο πρέπει να τονισθεί πως η πράσινη ανάπτυξη δίνει προτεραιότητα στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και όχι στην οικονομική ανάπτυξη ενώ σχετίζεται, έως έναν βαθμό τουλάχιστον, με τα πράσινα κόμματα της πολιτικής οικολογίας. Από την άλλη, η πράσινη οικονομία αποτελεί ουσιαστικά εφαρμογή των οικολογικών οικονομικών, μίας ετερόδοξης οικονομολογικής σχολής με παρεμφερείς προβληματισμούς, δίνοντας έμφαση στις ήπιες μορφές ενέργειας. Η αειφόρος ανάπτυξη, η πράσινη ανάπτυξη και η πράσινη οικονομία, ανάμεσα στ' άλλα, μπορούν να αξιοποιούν και τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία που παρέχει η επιστήμη των περιβαλλοντολόγων μηχανικών, καθώς και τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής.

                                                                                      http://www.wilkipedia.org/

24/4/12

Το σχολείο μας

Λίγα λόγια για το σχολείο μας.



                       Χιονισμένο τοπίο


                       Χιονισμένη ματιά.

Το σχολείο μας λειτουργεί από το σχολ. έτος 1981-82.
Οι μαθητές του προέρχονται από τα γύρω χωριά, όπως Άγιος Νικόλαος-Μπούρτζι, Αφράτι, Μύτικας και Φύλλα.


Τα πρώτα χρόνια φιλοξενείτο στο Δημοτικό σχολείο του χωριού, αλλά από το σχολ. έτος 1991-92, μεταφέρθηκε στο δικό του κτήριο, έξω από το χωριό δίπλα στην θάλασσα.
Αυτό ήταν ίσως και η αφορμή να ξεκινήσει η περιβαλλοντική εκπαίδευση για το σχολείο μας.


Το πρώτο πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε, ήταν σχετικά με την δενδροφύτευση του αύλειου χώρου μας. Ένας χώρος μερικών στρεμμάτων που δεν είχε κανένα δέντρο, αφού το σχολείο κτίσθηκε σε έδαφος των πρώην αλυκών Κοπανά (χώρος παραγωγής  αλατιού). Έπρεπε λοιπόν να πρασινίσει!


Από τότε έχουν πραγματοποιηθεί  αρκετά προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με διάφορα θέματα σχετικά με το περιβάλλον και εκατοντάδες παιδιά να συμμετέχουν σε αυτά.

Για το σχολικό έτος 2011-2012 το κεντρικό μας θέμα είναι η ενέργεια.